äckliga mobiltelefoner


Ett litet tips för att förebygga dålig hy som jag tror att många inte tänker på är att hålla sin mobil ren. Man har alltid på sig den och fipplar med den mest hela tiden - oavsett vad man har tagit i så har man liksom med den ÖVERALLT. Det samlas sjuka mängder av äckliga bakterier på våra mobiler varje dag, som sedan fastnar i våra ansikten när vi pratar i dem. Tänk er själva allt man tar i, offentliga handtag (speciellt till toaletter, usch!!), håller i sig på bussen, trappräcken och så vidare, där hundratals andra varit med sina händer tidigare precis samma dag. Jag får rysningar, hatar sånt! haha. och mitt i allt så sitter vi alltså med mobilerna, dag ut och dag in. Så, dit jag vill komma; var noga med rengörningen av era mobiler! Jag brukar sprita in min med handsprit lite då och då. Var försiktig men håll den ren! Annars kan jag garantera att din egen mobil kommer att ge dig dålig hy. 
 
Godnatt allihopa!



 


 

Kommentera här: