lite roligare naglar på nolltid


Tänkte dela med mig av ett litet tips på hur man kan göra det vanliga nagellacket lite roligare. Jag brukar också kunna göra det här om jag känner mig stressad över att det börjat skava i kanten och inte riktigt hinner börja om från början. En annan färg hjälper!
 
1. Börja med det första lacket du vill använda. Det vill säga det som ska ligga grund och vara bakgrund för nästa färg. Applicera över hela nageln och låt torka helt. 
2. Lägg två tejpbitar tvärsöver varandra. Se till att ha samma avstånd på båda sidor av den tänkta triangeln och, viktigast av allt, att spetsen pekar mot mitten av nagelns underkant.
3. Måla över tejpen med önskad färg. Tänk på att dra från spetsen och upp mot nageln för att undvika att lacket rinner under tejpen.
4. Jag drar sedan bort tejpen försiktigt efter bara en liten stund, innan lacket hunnit torka, så att man inte får med det med tejpen.
 
KLAR!
ps, glöm inte bas- och toplack för att det ska sitta ordentligt och nageln må bättre! 
(baslacket ger bättre fästyta till ditt färgade lack och skyddar nageln mot missfärgningar)


på bilden kan man se en helt oarbetat nagel, en färdig och en under konstruktion
ni får ursäkta bildkvalitén. mobilkameran är tydligen inte lika bra som jag själv tror att den är.



Kommentarer:

1 Saris:

BRA TIPS!

Kommentera här: